Vår i New York? Följ min New York-Guide här på Bloggen!

OKEJ DÅ - vi skulle INTE ägna oss åt de vanliga turistattraktionerna men en promenad över Brokklyn Bridge får man faktiskt inte missa när man är i NY. Tar ca 25 minuter. TIPS: Undvik helger om du kan då halva Stan flanerar fram och tillbaka här... Gå gärna på förmiddagen så har du (förhoppningsvis) solen i ansiktet hela vägen över till Brooklyn :-)
Spana från Brooklyn Bridge mot New Yorks vackra sky-line på södra Manhattan så ser du den nybyggda skyskrapan vid Ground Zero. Tänkvärt. Vart man än är i Stan gör den sig påmind...
Här är en helt ding bild på mig (photogenique - icke) med ett av mina knasiga New York-inköp - mössan med katt-face och rosa öron. Älskar! Haft den varje dag. (Förutom en morgon när jag hade tappat den - men hittade den utanför Butiken - lerig och dyngsur...

Stiligt - måste man säga. Detta är vyn av Brooklyn Bridge från Manhattan sett.

...Och såhär ser Brooklyn Bridge ut söderifrån från Manhattans Strandpromenad (ja Strandpromenad kanske är att ta i - gå inte här skulle jag säga... Rätt skumt och mest betong och byggarbetsplats (just nu iaf.)

Bron är stadigt byggd med dessa rejäla bultar i brontosauriousformat - så hys ingen oro - även efter ett eller annat julbord kommer Brooklyn Bridge hålla för både dig och alla dina vänner.